Summer reading series: Twitter guide for business

Depending on your market, Twitter can be a powerful way for you to keep the conversation going with existing and potential clients, provide efficient customer service by monitoring and responding to issues, and increase notoriety for your emerging brand not only locally, but worldwide.

Twitter has just released Twitter 101 for Business.

I love that the guide includes best practices. These are a must read and reflect a philosophy that can be applied across the social media board. Measurement addicts will also find information of interest here.

Check out the Twitter case studies listing, if you’re looking for examples to convince your client or boss that Twitter is worth looking into. You’ll find one of my personal favourites, Naked Pizza, a company who loves Twitter so much they’ve replaced the telephone number on their storefront sign with their Twitter handle. After 2,5 months of using Twitter, Naked Pizza had 4,300 followers.  The company claims that 69 percent of sales generated during a one-day Twitter advertising blitz came from customers drawn in from the site. Pretty impressive.

If I can appreciate the potential of Twitter it’s because I’ve seen it first hand. One of my clients, CakeMail, a true white label email marketing platform with B2B communications needs, estimates that 5% of new business is generated through Twitter conversations. CakeMail has not only a corporate presence on Twitter, but its CEO and VP of Sales are also active on Twitter. Now _there’s_ a measurable result.


Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

  • How the Romans invented the Internet: Tom Standage and I

    I may have surprised students in my first Current Trends in Digital Communications class at McGill on Thursday night by talking about the ancient Romans, but I wouldn’t have surprised anyone who knows me. My tribe gets me. And, apparently, Tom Standage is a member of that tribe. Did you know… Romans may have been…


  • Twitter for the small business owner: the why

    When it comes to social media, small business owners tend to start with what they know. With half the Canadian population and 169 million Americans using the platform, it’s not surprising that North American small business owners tend to turn to Facebook when they decide it’s time for their brand to make its first foray into…


  • OQLF : Nouveau guide destiné aux gestionnaires de communauté du Québec

    Il y a un peu plus de deux ans, je vous parlais de ce cas de la propriétaire de boutique à Chelsey qui avait reçu une lettre de l’Office québécoise de la langue française exigeant que sa page sur Facebook présente du contenu en français? L’OQLF vient de publier un guide pratique destiné aux entrepreneurs…


  • Dévoilement d’étude : les journalistes québécois et les réseaux sociaux

      Joignez-vous à moi demain soir, sur place ou en webdiffusion, dans le cadre de la Soirée des grands communicateurs, événement organisé par La Toile des communicateurs. Je dévoilerai les résultats préliminaires d’un sondage effectué auprès de journalistes québécois quant à leur utilisation et l’impact des médias et réseaux sociaux. La conférence a lieu dans les…


  • On ne me fouettera jamais pour avoir écrit ce texte.

    On ne me fouettera jamais pour avoir écrit ce texte. Raif Badawi, lui, a été condamné à 1000 coups de fouet et 10 ans prison pour avoir blogué. Badawi est emprisonné en Arabie saoudite depuis le 17 juin 2012 pour ses propos. Le jour de mon anniversaire. Je suis née libre dans un pays démocratique. Raif Badawi,…