Dell @ Third Tuesday

Marquez vos calendriers : Richard Binhammer, directeur des communications d’entreprise de Dell, sera à Third Tuesday Ottawa et Toronto les 3 et 4 décembre 2007.

Info ici

Dell is a prime case study of a company that took its lumps through social media. In the summer of 2006, the company was hit by two social media crises : Jeff Jarvis’ Dell Hell meme over his unhappiness with the company’s support service followed by exploding batteries on YouTube

Dell also is a prime example of a company that adopted social media as part of the response to its problems. The company launched Direct to Dell, a blog where real employees talk about Dell’s products and services and answer questions and issues raised by people in comments or in posts on their own blogs. It has buttressed that with a program of blogger relations, reaching out to bloggers to get to know them and become part of their community. It also has launched Dell IdeaStorm, a site that allows consumers to make suggestions to Dell and then enables the community to vote for or against these suggestions.

source : Joe Thornley, Pro PR

Si tout va dans le sens souhaité, dès le mois de janvier vous n’aurez plus à vous déplacer en territoire ontarien pour profiter de Third Tuesday. On se croise les doigts.


Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

  • How the Romans invented the Internet: Tom Standage and I

    I may have surprised students in my first Current Trends in Digital Communications class at McGill on Thursday night by talking about the ancient Romans, but I wouldn’t have surprised anyone who knows me. My tribe gets me. And, apparently, Tom Standage is a member of that tribe. Did you know… Romans may have been […]


  • Twitter for the small business owner: the why

    When it comes to social media, small business owners tend to start with what they know. With half the Canadian population and 169 million Americans using the platform, it’s not surprising that North American small business owners tend to turn to Facebook when they decide it’s time for their brand to make its first foray into […]


  • OQLF : Nouveau guide destiné aux gestionnaires de communauté du Québec

    Il y a un peu plus de deux ans, je vous parlais de ce cas de la propriétaire de boutique à Chelsey qui avait reçu une lettre de l’Office québécoise de la langue française exigeant que sa page sur Facebook présente du contenu en français? L’OQLF vient de publier un guide pratique destiné aux entrepreneurs […]


  • Dévoilement d’étude : les journalistes québécois et les réseaux sociaux

      Joignez-vous à moi demain soir, sur place ou en webdiffusion, dans le cadre de la Soirée des grands communicateurs, événement organisé par La Toile des communicateurs. Je dévoilerai les résultats préliminaires d’un sondage effectué auprès de journalistes québécois quant à leur utilisation et l’impact des médias et réseaux sociaux. La conférence a lieu dans les […]


  • On ne me fouettera jamais pour avoir écrit ce texte.

    On ne me fouettera jamais pour avoir écrit ce texte. Raif Badawi, lui, a été condamné à 1000 coups de fouet et 10 ans prison pour avoir blogué. Badawi est emprisonné en Arabie saoudite depuis le 17 juin 2012 pour ses propos. Le jour de mon anniversaire. Je suis née libre dans un pays démocratique. Raif Badawi, […]